Summa sidvisningar

tisdag 18 oktober 2011

Vilodag

  I dag har jag vilodag från motionen. Och så lär det bli i morgon också. På torsdag ska jag göra något men inte bestämt mig för vad. Har barnbarnen - "efterrätten"- här i dag och inatt, i morgon. Dessutom far jag till skolan direkt när de farit hem . Det gäller att ligg i :)
  Någon frågade hur det kändes i kroppen efter gårdagen. Jo, det är ok. Men lite träningsvärk känner jag nog av bak på låren/höften. Men tillsvidare ingen fara -eller plåga ;)
  -----
  I Västergötland/Sverige, sägs det att i morgon på Lukas , "Kål-Lukas", ska alla trädgårdsprodukter vara inbärgade. Och det tror jag faktiskt att alla har här i Österbotten nu.
  Vad det är för bär på bilden vet jag inte! Tog bilden i Bayern, Tyskland. Men trevligt lyste de upp hösten där!
  Någon som känner igen växten på blad och bär?
  -----
 Vi ska fira  att vi får vara inne i stugvärmen denna blåsiga kväll!


2 kommentarer:

  1. Det kan vara eldtorn-Pyracantha. Släkt med oxbär. Googla :o)Fina men inte ätliga!
    S

    SvaraRadera
  2. Tack för det! Trevligt - ska kolla närmare nu när jag fått en ledtråd! Det är troligen som du säger :)

    SvaraRadera