Summa sidvisningar

måndag 24 oktober 2011

FN-dagen

I dag har Finlands flagga vajat i vinden! Tyvärr vet inte alla vad de flaggat för i dag :/ Det hör väl till allmänbildning att veta sådant? Eller är jag antik nu ?!
  I vilket fall som helst har jag haft en bra dag. Var på förmiddagen till granngårds. Där håller en frissa till och hon gjorde helt om mig! Utlåtandet när jag kom hem löd : " Du blev yngre!" Bra, det är väl det bästa berömmet man kan få i en sådan situation ?! :)
  Sedan blev jag bjuden på kaffe - av Moffa ;) Och en god vän ringde så fick vi babbla en stund - också bra!
Sedan hjälptes moffa och Momma åt att dammsuga och torka golv. Våran kisse, Figaro, virvlar upp både damm och katthår :/ Så det var nödvändigt att fixa till i huset litet.
  Efter det susade jag iväg till bilbesiktning och det följdes av besök i simhallen.
Jag vatten-löpte 60 minuter i dag också. På hemvägen var jag in via en matbutik och sedan konstaterade jag att dagen är slut!
  Nu ska jag se på "Ensam mamma" i svt och sedan kallar sängen :)

Figge inom glas och ram !
Vi firar idag FN-dagen!

2 kommentarer:

  1. Tyvärr måste jag erkänna att jag hör till dom som inte kan dethär med flaggdagar :/ men självständighetsdagen vet jag :)skam vore annars!!! Du hann med en hel del igår,och vattenlöpning en timme :) strongt gjort. Själv körde jag ut ur garaget kl.9.00 igår och in igen kl.21.00!! Tur man gillar att köra bil,men trött va jag nog.
    Kyligt känns det ute nu trots +6,kanske snö på G??
    S

    SvaraRadera
  2. Man kan inte alla dagar hinna med allt! När plikten kallar är det bara att hänga med:) Nya dagar kommer med nya möjligheter. Och alla blir vi trötta ibland.
    Snön tror jag inte kommer ännu :)

    SvaraRadera