Summa sidvisningar

torsdag 6 oktober 2011

Men arma väder...

som bara regnar och blåser och regnar.....Få se om vi ska blåsa bort inom det närmaste dygnet? !
  Har små-flickorna här i natt. De sover nu sött efter lek och stoj. De är duktiga nu på att leka tillsammans. Kanske för att lilla syster nu blivit så stor att kan hänga med bättre i leken. De har byggt koja i vardagsrummet och haft skoj.
  Sedan åt de duktigt till middagen också:) Det har varit lite knaggligt med det ibland.
----
  Med min mat går det igen mot det bättre:) Kom ur spår på Tysklandsresan :/ Väckte sockerbegäret och har haft besvär med att fixa till det. Men nu tycks läget vara under kontroll igen:)
  Det har jag nu lärt mig - inte tillbaka till "vanlig mat" med bröd, pot., socker, osv. Jag kände mig konstant som en stoppad korv under resan. Vems fel? Mitt naturligtvis!! Men min nyfikenhet på mat och matkultur tog överhand och jag ville testa allt som den tyska matkulturen bjöd på. Tänkte som så - nu testar jag och fixar det efteråt.
   Men det har varit jobbigare än man kan tro. Dessutom visade vågen +3 kg på morgonen efter hemkomsten :(
Men det var väntat! Till stor del är det väl vätska som kolhydrater bundit i kroppen. Men inte allt, tyvärr.
  Men nu ska det fixas! Så det så!
Men den här rätten var inte såå fel . Haxe eller fläsklägg. Traditionell mat i Bayern.

Värre var det med öl och knödel. Men , men....






För att nu inte tala om det här - mörkt öl
och salta kringlor! Men gott var det  -ölet - och kringlorna hör liksom till där. Och jag gjorde som
jag lär -tog sedan dit jag kom ;)

I dag firar vi det mörka, tyska ölet:)

2 kommentarer:

  1. Bäst att ta seden dit man kommer :) efter två dagar i södra Europa var jag uppblåst som en luftballong efter att ha ätit vitt bröd till frukost,lunch och middag. Tredje dagen skippade jag brödet,åt t.ex bara skinka och ost till frukost och det kändes mycket bättre sedan. Med ölet och vinet kände jag dock inga sådana problem ;)

    SvaraRadera
  2. Jo så är det:/ Men ett annat "fel" jag gjorde där var att jag åt alldeles för mycket! Inte van med såå stora portioner och , man äter ju upp det man har på tallriken - likt om man vill eller inte! Det är ju fel att tänka så men 'att lära gamla hundar sitta.....'

    SvaraRadera