Summa sidvisningar

onsdag 12 oktober 2011

Fullmåne natten

Det var fullmåne senaste natt! Inte för att jag bukar känna av det men det var verkligen något oroligt i min sömn. Kanske var det för att jag funderade på annat trubbel....vet inte...
 Det finns personer som aldrig får en blund vid fullmåne. Och skräckhistorier om mord och gudarna vete vad som man kan plötsligt uträtta  vid fullmåne!
   Jag var i alla fall uppe en runda vid 02-tiden. Oj jösses vad det var ljust ute på gården! Helt otroligt, alltså! Skulle galant ha uppfattat om en katt, hare el liknande traskat över gårdsplanen.
I kväll ser man inte skymten av månen . Det regnar ju som vanligt. +4grader just nu.
  Har varit till YA i kväll.  Det är mycket intressant och spännande. Träffar nya bekantskaper, läser , övar och förhoppningsvis lär mig nya saker. 2 kvällar kvar i detta ämne - "Tecken som stöd" - varav den sista är en liten tent.
  Måste bara få visa min blåa 'Afrikas lilja' som blommar nu. Det är första gången den blommar och jag har haft den i kanske 6 år.
Vi tar och firar "Fullmånens natt" nu!

4 kommentarer:

  1. Voi vilka vackra blomster du har!! Hos oss var fullmånen mäktig över vattnet i morse!

    SvaraRadera
  2. Du kunde säkert gå på månbrygga till himlen då;)

    SvaraRadera
  3. Härliga blommor, du har gjort det bra som lyckats få dem att blomma.Hälsn. Carina

    SvaraRadera
  4. Tack ska ni ha! Men har väntat läääääänge på blommor på den här. Har en till som ännu inte blommar.

    SvaraRadera