Summa sidvisningar

fredag 14 oktober 2011

Gott väder i natt

   Jo, gott väder i natt ger god vinter. Låter bra!
Var observant på vädret i morgon. Om det regnar på förmiddagen - räkna med fuktig försommar nästa år.
Regnar det på eftermiddagen - räkna med en nederbördsrik eftersommar nästa år.
------
  Vi har haft soligt och bra men ack så kall nordan i dag. Hade flera minusgrader senaste natt. Och nu kl 21 är det nära 0 redan.
  Har gravarna i ordning nu - äntligen! Och alla växter som inte klarar vintern är intagna. Har ett par cypresser som borde i t.ex. jordkällare. Men har ingen sådan så jag testar att vira in dem i säckväv och se hur det går. Åtminstone vet jag svaret i vår då!
  Till min stora förvåning har daliorna ännu inte frusit uppe på altan! Tog de här bilderna här om dagen:


Det är rot-dalior. Inte frösådda







Sedan har jag "joxat" med mina datorer idag också. Inte så trevligt men måste ha dem att fungera i alla fall!
Och så har jag ägnat några timmar åt att öva "tecken som stöd". Lite nytta har jag i alla fall av de ,det, jag kan från förr. Det vaknar liksom.....

Sedan måste jag bara visa att "amazon-liljan" nu också blommar! Den har nu inte blommat på ett par år. Men blommat många gånger tidigare. Den är last-gammal också. Gått i arv från svärmor och hon dog 1992
så äldre än så är den.
Vi firar Amazon-liljan i dag!

1 kommentar: