Summa sidvisningar

torsdag 27 oktober 2011

Så kom regnet.

  Så kom regnet då! Fy för den lede:( Jag fick ett skov av 'lågtrycks-sjukan' i dag på förmiddagen. Helt otroligt hur det kan nedmontera en människa! Från att ha vaknat pigg och alert var jag helt utslagen efter 2-3 timmar.Var ut med dotterns hund men orkade knappt lyfta fötterna likt hur jag försökte. Väl inne drack jag lite kaffe . Men sedan var jag tvungen att lägga mig ner. Orkade helt enkelt inte sitta/stå. Till all lycka var Moffa med och kunde hålla koll på lilla 2-åriga 'Lissa'. Jag visste ju vad klockan var slagen. Regn inom några timmar skulle komma. Jag hade 'stora darren' i bröstet. Som om pulsen var super snabb känns det som. Men den går inte högre än sådär en 75 i alla fall sådana där gånger. Känns bara värre när man darrar inne ihela kroppen. Helt obeskrivlig känsla.
  Nå kom det regn då? Ja visst! Vid 15-tiden var gårdsplanen som en sjö! Hade hållit på ett par timmar då.
Lissa och Manni hämtades vid den tiden av mamma Jag stuvade hastigt ihop lite enkel mat. Sedan var det soffan som gällde. Och där har jag legat utslagen i 4½ timme! Inte förmått röra en muskel:( Måste tvinga mig upp litet nu, äta lite och dricka en mugg kaffe. Blir att ta natt sedan.
  Hoppas att detta djupa lågtryck inte varar vecko-vis nu. Då går jag i ide!
  Som tur är, blir inte lika eländig varje gång en regndroppe kommer. Men vet av dem. Det är när de djupa, stora lågtrycken kommer som det funkar som ovan.
-----
Simon kommer obevekligen med vinter! Jasså, det är i morgon det!
Faller lövet denna tid blir vintern tidig och slutar lindrigt.
 Nå , de flesta löv har väl ramlat här nu.....
......
De 100-dagarnas utmaning är väl snart till ända. Blev nu inte precis vad jag tänkte från början. Det var väl till största delen min dåliga karaktär och stora matnyfikenhet på Tysklandsresan som stjälpte projektet. Men så där i efterhand kan jag säga: Det var det värt!
  Jag har börjat jobba på att fixa till det men få se hur långt jag hinner tills mitten av november?!
-----
I dag är det Nallens dag. Vi firar alla gosiga nalle-vänner!
----

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar