Summa sidvisningar

måndag 3 oktober 2011

Nattfrosten kommer

  Det har börjat bli lite +- nu på nätterna. I morse var det rimfrost.  Har släpat blommor in och ut några nätter.Har ett par Afrikas blå lilja och någon annan värdefulla som jag inte vill mista.
  Har haft små-flickorna här i dag. Vi var ute i trädgården och jobbat. Rensat och fyllt på jord i rabatten. Klart är det inte! Måste ta lite i taget så jag inte fördärvar ryggen på en gång!
  Jag har har ju inte stora problem dagligen nu - under förutsättning att jag inte gör något tokigt. De dagliga sysslorna går ok men något extra ska det inte var! Då får jag betala i flera dagar efteråt.Men det här är saker som jag allt mera lär mig att leva med. Mitt verksamma liv kan ju inte vara slut redan - vid 60 år! ?
  Och, jag har ju inte daglig/nattlig värk nu som jag haft i många år. Det tror jag mycket har att göra med min mat där,  jag håller ner kolhydratinnehållet och omega 6 och tillför omega 3.
-------
Vi har haft en solig och fin höstdag i dag. Det tycker jag att vi firar i dag!
Nu ska djuren vara inne i sina stallar, enligt bondepraktikan



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar