Summa sidvisningar

fredag 13 januari 2012

Tjugondag Knut

Det har hunnit bli den 13 januari i detta nådens år , 2012. Tjugondag knut sopar julen ut.
Om inte förr så nu ska det sista ut! Och julkorsen ska släckas ner. Men julkorsen ska inte monteras ned före fastan inleds.
  Vi har snöfall nu nästan alla dagar - mera och mindre. Men det ska det ju vara när det är vinter. Jag tror att vi sedan uppskattar våren/ sommaren dess mera efter en snörik vinter.
 Lite besvärligt för den som spår väder med sin kropp. Som bl.a jag.
  Ett märkligt fenomen, som många säger att det är nonsens, är hur jag reagerar innan snö.
Jag fryser helt enkelt! Något enormt kallt! Min näsa, mina händer och mina fötter - i det närmaste isbitar! Och kalla kårar går igenom min kropp regelbundet. Det är grymt! Ingenting hjälper att få värme i min lekamen då.
  Jag har provat att äta, att dricka, att dricka varmt, att sitta med varmt fotbad, gå i bastun, duscha varmt....vira in mig i varma filtar.... Men nej, inget funkar!
 När allt detta inferno av frossa startar har vi inom ett klockvarv (12 timmar) har vi snön här!
  Kroppen = en konstig maskin!
 Det betyder ju dessa dagar att jag går runt som en vandrande isstod! För vi har snö varje dag....
 Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar