Summa sidvisningar

tisdag 17 januari 2012

Nedan

Om man hugger björk i nedan så rinner den inte av rot.
----
Vi har haft råskväder idag - igen! Men hörde just ( har inte själv varit ute) att det regnade med minus 3 grader. Det betyder halka det! Kör försiktigt hoppas jag alla gör som måste ut i trafiken i natt. Inte minst natt-postens körare tänker jag på. Som i ur och skur ser till så att jag har Vasabladet  till morgonkaffet. Och i morgon bitti också Syd Österbotten (=Syydin) Inte bara att tuta och köra!
----
Receptet på " Grillad kyckling med gräddig vitlökssås"
Det blev nu lite improviserat  - som vanligt! Har svårt att hålla mig till recept! Det här använde jag .- gott blev det!
Ca 500 gram kycklingfilé
Smör till stekning
3 dl grädde
1 dl mjölk
1 ask creme bonjour ost med vitlök
Några vitlöksklyftor, hela .
salt, vitpeppar, herbamare-örtkryddblandning.lite soya.
        Skär fileérna i bitar och stek dem i smör tillsammans med vitlöksklyftorna. Späd med grädde + mjölk, pluppa i osten. Låt småputtra  en stund, 10 -15 minuter...Smaksätt.
Snabblt , enkelt och gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar