Summa sidvisningar

onsdag 18 januari 2012

När man riktigt tänker efter

Kan man säga , att livet är händelserikt! Eller, precis så händelserikt man gör det! Nationen Finland har spännande tider nu. Valet av president är i full gång. Förhandsröstningen är avslutad, i går.Över 1,36 miljoner finländare har förhandsröstat i detta val. Nästa röstningstillfälle är söndagen den 22 januari. Om det då blir en omgång till mellan två kandidater så är det den 5 februari. Rösta ska jag i alla fall, om det behövs till och med två gånger! --- Och själv tycker jag att livet är rätt fullt av händelser - stora och små- men alla lika värdefulla. I dag har jag t.ex dammsugit hela nedre våningen. Den övre används endast sporadiskt. Torkat golven, vädrat sängkläder och bytt sänglinne. Läst Vasabladet! Varit på vattengymnastik till simhallen och inte minst - sovit på soffan! I morgon ska jag till YA i Gamla Vasa för mina studiers skull. Och då träffar jag mina underbara studiekamrater och fin-fina lärare! Och sedan på fredag, ja då kommer små-flickorna! ---- Kan man säga annat än att livet är härligt och händelserikt ?! Att min kropp strejkar och det tar både här och där, det är bara bonus!Eller...? T.ex nu berättar kroppen om att jag troligen får snöoväder och dåligt väglag i morgon på studieresan. Gäller att ge sig av i tid då. I dag har det inte snöat, inte regnat och temperaturen har hållist mellan minus 2 och minus 7 grader C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar