Summa sidvisningar

torsdag 26 januari 2012

Björnen sover

  Den  - björnen alltså - vänder sig i sitt ide i dag. Då är väl halva vintern gått då. Vi går mot ljusare tider och den ljuva våren!Härligt!
 Vi har det lite mildare nu. - 8 i kväll , och det har varit ca -7 hela dagen. Lätt snöfall har det också varit i dag så gott som hela dagen.
  Jag har börjat nedmonteringen av min kära -hm är den det ? - stickmaskin. Känns lite vemodigt på sätt och vis. Har haft stickmaskin sedan slutet av 1980-talet. Det här är min tredje maskin.
  Den första var en enkel maskin med 8 knappar att programmera in mönster på. Den andra var med hålkort att stansa in mönster i. Tror mönstren där var över 24 maskor. Är inte säker om jag minns rätt... Och nu den här elektroniska att programmera in mönster över hela 'bädden', 200 maskor.
  Jag har inte stickat på flera år på den. Inte mycket i alla fall. Den bara drar energi av mig där den står. Får dåligt samvete varje gång jag går förbi den. Så nu avslutar jag detta kapitel i mitt liv och skickar den till Fredrikshamn.
  Nu ska jag koncentrera mig på annat och se hur det blir! Bra , hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar