Summa sidvisningar

söndag 1 januari 2012

Nya tag 2012



Ett år till har lagts i raden av de gångna åren. Mycket har hänt under 2011 - både bra och mindre bra. I det stora hela har det varit bra. Visst har det varit ett och annat bakslag och det har ibland varit tunga dagar. Men inte värre än att det gått att leva med.
  Det nya året gick in i kära,goda vänners sällskap. Vi träffades under en resa för si så där 10 år sedan. Kan inte vara nog tacksam emot ödet som förde oss samman. Vi har så mycket gemensamt och är rätt liksinnade.
  Har nu inte direkt 'brutit några berg' idag. Men det positiva har jag gjort i alla fall, att jag varit ut på en runda stavgång. God början! Hoppas nu bara att vi håller ut. Vi planerar att sådana kvällar när barnbarnen inte är här, så ska vi ut!
  Nå , nu har jag satt det till pappers så nu är det bara att leva upp till det!
  Sedan har jag tänkt mig att vara si så där 3 kg lättare till påsk. Nu har jag lovat det också!
 Vad annat ska jag våga lova?! Kanske att skriva flitigt här på bloggen ?! Ska göra mitt bästa! Lovar!
  Ska ge ett snabbt brödrecept också.
------
NÖTBRÖD i micro.
bröd som blir lagom att dela i 4 fjärdedelar.
     1dl mald mandel, hasselnötter eller andra nötter.
     1 msk smält smör
     1 ägg
     ½ tsk bakpulver.
                  Vispa ihop det smälta smöret och de malda nötterna/mandeln.Vispa i ett ägg och blanda i bakpulvret och om du vill, strö 'picke' litet salt.
Sätt allt på en djuptallrik, liten skål eller form som tål micro. Sätt in 2½ min på full effekt .
Ta ut och lossa försiktigt med en kniv från underlaget.
Låt svalna på galler under duk.
Gott med smör och annat pålägg.

    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar