Summa sidvisningar

tisdag 1 februari 2011

Göjemånad

Det är februari det! Den här månaden har vi många födelsedagar inom vår familj.
  Känns som om det ska komma snö snart nu. Tycker det räcker med snö men det tycker tydligen inte vädergudarna.
Denna månad är ju som bekant lite kortare så då går det undan - mot sommaren :)
     Det står i bondepraktikan att det är gott att hugga timmer och annat trä för det ruttnar inte. Vid ny helg är Kyndelsmäss-helg.Då förmodas den starkaste köld. Som jag minns det har det ofta varit det. Att jag minns det beror väl på att det brukar vara Kyndelsmäss-marknad i Kristinestad då. Och har som sagt ofta varit smäll kallt.
  Fick en bra bok med posten i dag. Har varit som fastnaglad på soffan med boken i kväll. Ingen bok man läser non-stop precis...man måste tänka lite också...meningen man ska lära sig något ur den...
  Vilken bok ? Ja det är min ensak! Men den är köpt via Adlibris.com på nätet. Beställer ofta böcker därifrån eller också från Bookplus..fi De har båda stort urval och också svenska böcker kan köpas av dem. Priset hyfsat dessutom. Väntar ett bokpaket från Bookplus också.
   Sällan jag köper deckare, romaner och liknande. Mera faktaböcker, olika mat/dietböcker, och sedan andra böcker som jag kan lära mig något av.
  Vi brukar försöka dricka kaffe i lusthuset första gången för året, den 8 mars.Internationella kvinnodagen. Men just nu ser det lite avlägset ut, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar