Summa sidvisningar

måndag 10 januari 2011

Oxveckorna börjar

Så brukar det sägas när det är lång tid med hela veckor utan söcken-helger. (extra helg-/ledigadagar)
Också i dag har det varit blidväder .Blötsnö kom på förmiddagen men på eftermiddagen sken solen.
Såg på månen i kväll. Den visar mera snö,råskväder, inom ett dygn. Mera snögubbar !
  Nu har jag läst på i bondepraktikan byggd på gamla anor. Kunde bekräfta att jag trots allt inte är knäpp!
Det står nämligen följande- citat: "Iskalla fötter på fullvuxet folk, i varmt rum,om vintern,är alltid tecken på snö". Det brukar jag ha! Dessutom har jag kall näsa. Men när jag har det kommer det inom ett klockvarv. ...
   För övrigt noterade jag också på månen att det blir lite kallar framöver... Bra att vi gjorde en snögubbe med Manni i dag.
 Vi städade ut julen idag. Småflickorna hjälpte till så gott de kunde. Figge gjorde dock sin bragd för att avsluta julen redan i går. Klättrade i julgranen upp till mitten. Sedan var det kul med sladdarna till belysningen. Moffa såg det, bland andra, så han passade på att koppla bort el i tråden. Tur var det för plöttsligt såg det ut så här!
 Blir till att förnya julgranen till ny jul - åtminstone belysningen !
Hoppas han växer lite i förståndet till ny jul !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar