Summa sidvisningar

lördag 8 januari 2011

Lördag hela dagen ...

Lite mildare väder är det och det känns bra. Bara inte snön låg i luften hela tiden! Jag blir snart galen av att vara råskväderssjuk!
 Är helt slut i kroppen av dessa lågtryck hela tiden. Men efter snö/regn kommer solsken. För som bekant är himlen alltid blå bakom molnen.
Vi har varit och druckit födelsedagskaffe till 'måg-ämnet'.Där var full rulle i kväll med 4 egna barn och 1 som nattgäst. De minsta 1, 2 och 3 år sedan 7 och 11 år. Och alla har en egen vilja -åtminstone de tre minsta. Bara de nu får alla i säng så får väl föräldraskapet slå sig ner och pusta ut. Hoppas jag !
  Vi har dammsugit och torkat golven och torkat lite damm idag . På måndag ska vi sopa ut julen. Tänkte göra det i dag men jag lovade Manni att hon ska få vara med. Och Lissa också... De ska bädda ner tomtar och änglar i sina lådor . De ska sova till ny jul. Roligt med traditioner.
 Jag längtar efter att få ner julgardinerna i köket och få upp ljusare gardiner. Brukar bli så ljust och trivsamt när man får bort allt.
 Allt har sin tid.
I morgon får vi gäster hit. Måste väl fixa till lite mat då. Men först måste jag klura ut vad det ska vara för mat.
Kyckling är köttet men om jag ska laga det på längden eller tvären återstår att bestämma sig för.
Tills ny gång - ha det så bra !

1 kommentar:

  1. Dagens väder -11 till-1½ grader. Mulet. Månader maj och juni.

    SvaraRadera