Summa sidvisningar

måndag 29 augusti 2011

Nedan/ ny

Månfaserna kör hårt! Nu är det redan nymåne i dag och då det sägs att " Måndags-ny börjar med regn så regnar det hela veckan" Tyvärr har vi fått regn i dag. Och åskan mullrade på avstånd. Ca 18-19 garder, rätt behagligt.
  Jag mår otroligt bra nu- för-tiden. Tacka för det!
Om det då är maten/ livsstilen eller något annat vet jag inte. Men mina inflammationer i muskel- och senfästen har hållit sig relativt lugna nu en längre tid.
  Enligt tester torde kolhydratintaget ha betydelse för det. Högt kolhydratintag " göder" inflammationer. Så jag är faktiskt beredd att tillskriva LCHF-livsstilen några poäng för det.
Dessutom mår jag mycket bättre i magen nu. Det jäser och fräser inte som förr. Jag har haft besvär i munnen och det har konstaterats av läkare att det orsakas av för mycket candida (jästsvamp). Men det hålls lugnt bara jag håller ner kolhydrater.
  Alltså många plus-poäng!
Cirkushäst
Jag och dotter samt dotterdottern var på cirkus i byn i går kväll. Manni tyckte det var jättespännande och var helt salig! Hon fick också rida på den här hästen i manegen , under pausen.
 mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

  Ska avsluta med ett recept på

KOKOSTOPPAR
ca 20 småkakor
  200 gr kokosflingor
  2 ägg
  50 gr smör
  1 msk honung
      Ugn: 200 gr
      * Smält smöret och låt svalna.
      * Blanda samman smöret noggrant med ägg,kokosflingor och honung.
      * Klicka ut smeten på bakplåtspapper till toppar - med hjälp av en tesked .
Grädda mitt i ugnen ca 12 minuter .
Låt svalna på galler och förvara i burk med tättslutande lock.
        Gott att bjuda på till fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar