Summa sidvisningar

lördag 20 augusti 2011

Efter Juthbacka-marknaden.

For i går vid 12-tiden och kom hem i natt kl 00.50 Vandrade från kl 14 till kl 22 med endast en kaffepaus på ca ½ timme. Min rygg blev mör! Kan inte säga annat. Blev så styv att jag knappt fick mig krökt när jag ska in i bilen
  Men , varför klaga? Jag gjorde ju det helt frivilligt!
  Och intressant var det! Hittade också en del småsaker jag medvetet sökte och en serie pocket-böcker som kom i min väg . Hade allmänt nöje av att gå och rota där och och att träffa bekanta .
  Bland annat detta hittade jag.
Endast glasskålen och Aarikka-muggarna ska jag ha själv.




I dag har jag kokat en alldeles mumsig soppa. Broccoli, spenat, ett par morötter, ett par gula lökar , ett par klyftor vitlök, buljong , ett paket Koskenlaskija -smältost, knaperstekt bacon , lite grädde och vatten samt oregano.
Till soppan åt vi frökäcke med smörskiva på. Mums!

I dag är märkesdag för rågsådden. Alltså höstsådd av råg.
I dag är också sista dagen av "hunddagarna" - varmaste perioden i år. Döm själva om det stämmer !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar