Summa sidvisningar

söndag 7 augusti 2011

I morgon är dagen D

Vad då dagen D ? Jo, jag har antagit en utmaning om ren LCHF-mat och träning efter bästa förmåga i 100 dagar!
Det ni! Det här blir intressant att se om jag 'pajar' för det här?! Men, jag ska göra så gott jag kan och mera går inte . Med en reumatisk sjukdom i kroppen får man ta det som det är. Men jag vill så gärna.....
  Att det regnar i dag gör inte kroppen tjänstvilligare precis. Men det ska gå!
Ska fixa lite mått och annat i morgon . Målet är stabilare kropp ,framför allt ryggen
Som inledning ska jag ge ett recept på 
Cheesecake
3 st gelatin blad
* lite vaniljpulver
* 3 dl vispgrädde
* 100 g Philadelphia
* 3 dl mandelmjöl
* 200 gr smör
Lägg  gelatin bladen i vatten.
Blanda mandeln och smöret  och tryck ut i en form
Grädda 10 minuter i ca 200 grader.
Koka upp vanilj och grädde, ta av från plattan  och tillsätt gelatin bladen.
Tillsätt Philadelphia och rör slätt.
Häll över mandel bottnen och ställ svalt att stelna.

 Nu sätter jag på kaffet :)

2 kommentarer:

  1. Det här fixar ju du :)
    Skickar en peppkram till dig och önskar dig en fin dag

    SvaraRadera
  2. Tack!Just nu tycks jag jobba emot alla väderkvarnar:/ Men, ska försöka fixa det! All peppning behövs verkligen!

    SvaraRadera