Summa sidvisningar

lördag 6 augusti 2011

Lite vått, lite vått....

...eller mycket vått!
Har regnat nästan konstant hela dagen i dag. Som tur är så är det inte kallt. Ca 19 grader har det hållit trots regnet.
  Många firar bröllop i dag. Det är ju trevligt! Men kunde väl varit lite solsken så hade festen varit fulländad, ska jag tro. Men de flesta har väl sina bröllop på någon paviljong eller uf-lokal och då ryms förmodligen alla under tak.
  Själva firar vi helg med barnbarnen. De sover sött nu och momma roar sig vid datorn medan moffa håller sig mera till TV.
  Jag har haft en jätte-tung dag i dag. Lågtrycket gör att hela min kropp protesterar. Men efter regn kommer solsken!
  Har nu under sommaren ätit lite i överkant av kolhydrater. Då främst i form av för stora mängder mjölk-produkter. Vispgrädde, joghurt och sedan bär. Har lovat mig själv att från måndag ska jag "hålla mig på mattan". Jag mår nämligen inte såååå bra när jag får för mycket 'kolisar'. Blir tjock i magen av luft osv.
  Nu när det regnat de två sista dagarna här och vi haft små-flickorna, har vi haft mera inne-pyssel.T.ex i gå klippte vi och vek pappersfigurer som de här:
En papegoja, en katt och en hund
Och dagen innan målade vi med fingerfärger och vattenfärger.
I morgon tror jag att vi gör kokosbollar :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar