Summa sidvisningar

måndag 21 mars 2011

Vårdagjämningen

  Lika lång dag som natt. Såsom Bengtsdagen är  -våt eller torr - så skall våren bli.
   Solen har nu inte varit allena rådande i dag. Varit rätt mulet och i kväll blev det regn.  Regn denna dag bådar mycket våt vår .
  Om det är storm 19 - 22 mars bådar det en våt sommar. Blåst  har det nu gjort men storm , nej.
  Kall vårdagjämning  - ingen värme före 8 april. Nå kall kan vi väl inte säga. Varit + grader hela dagen utom i morse.
 Allmänneliga bondereglor: "När hundens buk mycket knurrar,
                                          Äter mycket gräs,grinar och murrar,
                                          Då vill det gärna så tillgå'
                                          Att vi snart därefter ett regn få"
Kan bara säga, att nog är människokroppen konstigt funtat. Åtminstone min! Lilla Lissa var trött i morse efter tidig väckning, så hon tog en tupplur vid 8-9 tiden. Jag lade mig på soffan en stund - passade på - och det var tur att den möjligheten fanns! Jag mådde såååå dåligt! Var eländig och darrig i hela kroppen. Nästan så det kom svimningskänslor. Gick bara runt,runt... Svetten slog ut...Förstod att något var på gång i atmosfären. Och, i kväll när jag var ut vid 20-tiden började det regna! Innan klockan gått varvet kommer det - från att jag blir 'tokig' . Märkligt - men inte särskilt roande för den utsatte! Det kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar