Summa sidvisningar

måndag 14 mars 2011

Tyvärr...

...snöar det! Men vi får hoppas att det är undantaget som bekräftar regeln :)
  Något intressant jag hörde om allt elände i Japan.
Men det är väl , enligt Sveriges TV, så , att Japan troligen klivit knuffat några meter från sin ursprungliga plats.  Alltså hela landet flyttat! I och för sig kan jag förstå det .Bergsplattorna har visst 'krockat' av rörelse. Och vi är ju som 'fastvuxna' på  bergsplattorna... Men det som de också sa, var att det inte är omöjligt att hela jorden fått sig en typ av knuff på sin axel!. Vad betyder det då? Kanske en lite annan lutning på axeln... ? Jag kan inte gå in på det - kan för litet om det - men funderar i alla fall. Kan vi möjligen ha fått en annan position till solen och andra himlakroppar då? Får vi ändrat klimat? Frågor vi inte har svar på men i alla fall intressant :)
  Och, fungerar en gammal GPS i  Japan exakt nu då? Det kan jag också för litet om....
I alla fall snöar det i dag, oberoende av Japan och det eländet . Får verkligen beklaga vad folk och fä får stå ut med där:( .
   Gubben ut med traktorn och skottar  och gumman sitter vid datorn;) Jämlik arbetsfördelning? !  Nå kanske inte riktigt. Men jag ska väl kanske göra något annat nyttigt i dag. Sköta barnbarn , se till att mat finns på bordet och annat liknande.
  Bara jag ändå inte var så ledbruten av lågtrycket!
Vi får drömma oss till sommar och sol.

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar! Vad skönt att du verkar ha kommit in i "flytet" eller vad man ska säga. Det jobbigaste för mig är nog att jag saknar min "gamla" mat. Men jag vet ju samtidigt att jag mår dåligt av den. Det är ett gissel det där!

    SvaraRadera