Summa sidvisningar

lördag 12 mars 2011

Härliga land!

I dag har vi haft en super fin dag! Från den ena ytterligheten till den andra. Några +grader och strålande sol! Var ut på en stavgångsrunda i dag. Den längsta jag gått sedan rygg-op. Och långt före op också för den delen!  Visst , inget att skryta med men i alla fall lite på 2 km - med stavar. God början i alla fall.
  Sakta kommer den långsamme fram :)
Visst bor vi på en bra plats! Vad gör busvädret vi hade går mot att dras med jordbävningar och allt som följer med dem! Det kan inte med ord beskrivas hur hemskt det nu blivit i Japan också. Får bara hoppas att befolkning får styrka från något håll. 
   Jag är slö av bihåleinflam. som jag har. Men tog mig i alla fall i kragen och bakade blåbärs-muffins LCHF.
Här är receptet:
Blåbärsmuffins   12 st.Ugn 180 gr ca 20 -30 min.
   4 ägg
   4,75 dl mandelmjöl (eller 4 dl mandelmjöl + ½ dl bake pro + 0,25 dl vetegluten)
  1,1 dl smält smör
  1,1 dl grädde
  1 dl sukrin (el. socker. Men då blir kolhyd. något annat)
  1 km äkta vanilj
  1 tsk bakpulver
  1 msk citonsaft
  lite blåbär.
-----
Kör ägg och sukrin i matberedaren. Slå i det smälta smöret, grädden och citronsaften Blanda de torra ingred. och kör ner i smeten.
Fördela i 12 stora muffinsformar och sätt lite blåbär i mitten.
Grädda , koka kaffe och njut !
 En muffins innehåller 18,25 gr fett, 4,9 gr protein och 7,8 gr kolhydrater  - utan blåbär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar