Summa sidvisningar

söndag 11 december 2011

Julmarknadernas tid

  Det är verkligen hög-säsong för alla möjliga julmarknader nu! Det ordnas i snart sagt varje by. Även här i byn har det varit julmarknad i dag. Tyvärr blev det aldrig att jag kom mig iväg dit.
   Hade ju middagsgäster i går här.
Menyn löd: Julglögg , pepparkaka
                  Laxpaté med romsås och Lembas bröd
                  Kycklingburgare , tomat , rödlöksringar
                  Broccoligratäng
                  (kokt potatis)
                  Hallonfaomage
 Samt  kaffe och Choklad-marängtårta, cognac el likör.
----
De flesta recepten tagna ur denna bok:
Jag gillar denna bok! Mycket användbara recept i den.
-----
I morgon kommer barnen och stannar tills tisdag eftermiddag. Sedan blir det att fara till barnen på onsdag och så på torsdag : den stora dagen när "Lissa" fyller 2 år! Då bär det iväg på kalas!
Så där ja, nu är det rättat!

2 kommentarer:

  1. Är det du eller jag som är vill på dagarna?
    M

    SvaraRadera
  2. Tydligen jag!Ska ta och rätta det nu!

    SvaraRadera