Summa sidvisningar

torsdag 3 november 2011

Mörk är november...

...o.s.v sjöng Gunnar Viklund för många herrans år sedan. En vacker låt som fastnat i minnet.
  Det har varit dimmigt hela dagen. Manni sade när jag körde henne till klubben, att hon tyckte det var som att köra i mjölk. Och hon hade nog rätt i det!
  Motionen har hamnat på efterkälken nu. Tyvärr! Men får rätta till det när tid och ork infinner sig. Tills dess får jag vara snäll med maten.
   Blev ett litet snedsprång i dag - tog 2 kex till kaffet innan vi for hemåt.
   Vi for via butiken först och sedan via hvc/bäddavd, för att hälsa på min faster. Så klockan var nästan 16 när vi kom hem och startade ½7 i morse. Bara ett alternativ då - starta matproduktionen!
 Det blev köttfärsbiff, kokt broccoli, smörfräst vitkål,lite sallad samt kaffe.
Sedan fick vi trevligt besök! En kompis jag inte sett på tre veckor! Vi hade mycket att prata om i kväll. Så mycket att jag glömde ringa ett samtal senare som jag lovat. Det var inte bra!
   Avslutar denna dag och i morgon ska Moffa och Momma först svischa av golven och sedan kommer barnbarnen vid lunchtiden. De stannar till ni dags eftermiddag. Inga problem med att veta vad man ska göra här inte!
  Jag kanske skriver en hel del om barnbarnen/efterrätten nu. Men det är lite extra mycket med dem nu av speciella orsaker. Det lugnar sig senare. Och det hjärtat är fullt av talar munnen :)
 Trevlig fortsättning!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar