Summa sidvisningar

onsdag 2 november 2011

Intensiva dagar

Det har varit ett par intensiva dagar nu.
  Först var det stödtecken- tenten på tisdag och när jag kom hem hann jag bara äta lite och så var klockan nästan 19. Då kom barnbarnen för att övernatta och vara tills i dag vid 18 tiden. Då for jag hem med dem och var tills vi hade dem i säng. Pappan får fortfarande inte lyfta något efter sin op. Och att få en 2-åring i säng utan lyft går inte så bra. Enklare att momma finns till hands. Men pappa läste sagor för den nästan 4 åriga tösen och då gick jag ut med hunden en sväng.
  När det sedan var lugnt kokade vi kaffe och sedan vidtogs returen. För att starta igen i morgon bittida.. Ska vara kl 7 i Nämpnäs igen. Men då bara tills kl 13....
----
   Tenten gick hyggligt och jag är godkänd att fortsätta. Vad det riktigt blir nu har vi inte fått så mycket information om.
   Jag har beställt en fin sago-bok med flikar. Den är speciell. Kan skapa 823 543 olika minisagor med den!!! På svenska , finska  eller teckenspråk.
Jag fick boken i går. 

  Vädret då?! Ja, vad ska man säga? Vi har ett par dagar in i november och det är +10 grader på dagarna. Kanske det blir sommar i alla fall?!
   Nåja, för två år sedan , tog jag foto på tusenskönor som blommade den 18 nov. Men strax efteråt blev det tvär-kallt och snöööööö!
  Så det kan svänga som att vända handen. 
-----
  Maten går som den ska men att sätta in extra motion är värre att få en lucka för.
Kommer tid - kommer råd ;)
-----
Vi firar väl att första ämnet i läroplanen nu är fixat.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar