Summa sidvisningar

måndag 11 april 2011

Slutade med regn i går

I morse hade det redan slutat regna och blivit dimmigt i stället.Världens stelaste käring försökte ta sig ur sängen vid 8-tiden. Det var ingen lätt match!
  Efter lite stretching i sängen gick det i sakta mak framåt. Men ' tusan anååda' vilken värk i speciellt höft/nedre ryggs regionen.
 Som tur har vi inga små-flickor när mamma är ledig.
  Kom igång lite åt gången men några berg har jag inte brutit i dag.Nästan inte orkat sitta ens.
  Vet ni att björnen vaknar och kommer ur idet på torsdag ? !
  Jag ska gärna vilja se en i fria naturen Men inte på vår gård och helst ska jag nog befinna mig i någon större bil eller liknande.
Ska fara lite utrikes några dagar i slutet av veckan, kanske jag möter någon på vägen då ;)
  Förslag till  mellanmål /lunch:
För 2 pers.
1 burk tonfisk i olja, men slå av oljann Den är inte så bra kvalité.
½ lök
50 gr gurka skuren i mindre bitar eller stavar.
2 dl finstrimlad vitkål
2 dl riven sallad
2 msk majonäs
salt och peppar.
eller
½ lök
½ riven morot el en hel om den är liten
2 dl vitkål
1 burk tonfisk i olja , el annan fisk. t.ex pepparmakrill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar