Summa sidvisningar

lördag 16 april 2011

Hemma igen.

Hemkommen från Tallin nu. Varit på kryssning . Skönt att få komma ut lite, om än inte så långt.Vädret fint både borta och hemma de här dagarna. Vattnet fallit undan bra. och SOLEN skiner så varmt och ljust.
 Om det är fint i dag blir det en fruktbar sommar och bra med spannmål. Inte att förakta!
 Esterna älskar blommor! De har underbara blomförsäljningar!
Krokus bommade stort där! Men det finns många slag av blomförsäljare i Tallin. Inte alla har råd att skaffa fina importblommor att sälja..
Den här tanten sålde videkissor för 1 € buketten. Jag gick fram och gav henne 1 € och sedan ville hon ge buketten. Jag tackade nej och bad i stället att få ta fotot. Det fick jag och sedan frågade hon varför jag inte ville ha buketten. Så jag sa att jag körde med buss och båt och att det var lite svårt med den. Sedan ville hon se om det blev någon 'kaunis mummu'! Och hon tyckte nog den var fin! Sedan fick hon lite extra betalt för att den var fin.
Min julros har också startat upp. Har äntligen kommit fram undan snötäcket. Var is helt runt och i mitten men ändå kommer blomknopparna med stormsteg! Har inte kollat den sedan bilden togt men antar att den gått framåt.
I Finska viken fanns ännu is kvar. Men inte sammanhängande riktigt mycket. Men vita flank seglade  invid stranden och lite tätare ute till havs.
Här små 'pilkhus' på stranden vid fartygshamnen!

    I morgon far vi till Österbottens mässa  och sedan är 'semestern slut' -på ont och gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar