Summa sidvisningar

fredag 22 april 2011

Långfredag

...som inte alls varit lång!
  Inte för att jag gjort särskilt mycket idag. Det ska man väl inte heller göra en sådan här dag!
  Startade dagen med att ligga lääääänge i morse . Var så skönt att inte behöva rusa ur sängen för att passa någon tid eller några måsten. Vet inte när det hänt senast?
  När jag var barn på 1950-talet var det strängt med Långfredagen. Vi barn fick inte gå ut före klockan 15 den dagen, och vi måste hålla oss lugna och inte leka bus. Undra på att dagen blev lång!!! Och då var mina föräldrar inte speciellt religiösa av sig.
   Dessutom bar alla vuxna mörka kläder och de som gick i kyrkan bara svarta hattar /mössor och gärna också en svart sjal till kvinnorna.
  Men i dagens läge, tycker jag det inte tas så mycket hänsyn till sådant. Nästan så att jag tycker det går till överdrift till andra hållet nu.
  Har suttit länge i lusthuset och myst, druckit kaffe och mediterat i största allmänhet. Äntligen sol och varmare. Finns hopp på en sommar i år också!
  Får nu börja planera in trädgårdsarbete. Om värmen står bi...
Julrosen blommar. Överlevt 2 vintrar ute nu.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar