Summa sidvisningar

fredag 11 januari 2013

Tiden går och går..

...och jag hinner inte med!
  Det har blivit litet kallare igen ute. Minus 9 i kväll. Och kall nord-väst i vinden.Mycket snö kan vi inte säga att vi har. Kan det vara 20 cm ??? Hade kontakt med Lövånger, Sverige i går Där har de fått ca 170 cm ! Men det har väl varit blidväder så nu har det fallit ihop till så där 75-80 cm.Då kan man börja tala om snö!
  Nu har jag talat i telefon ca en timme och sedan ska det vara kaffe....borde visst fixa en tårta klar också!
  Har gäster inbjudna tills i morgon kväll. Maten har jag förberedd så det är ingen fara  med den.
  Har inte så mycket tid på mig nu innan dagen D.
 Dagen D = ryggoperation på VCS den 24 januari. Tyvärr, kan man väl säga. Jag har vetat om att det troligen blir en op, ända sedan i april i fjol. Men försökt ""mota Olle i grind" så gott det har gått. Men , tyvärr...
 Denna op har inget att göra med den op som gjordes i ryggen hösten-10. Det  är helt fristående fel. Men den gången såg läkaren att detta troligen ska komma.Men när? Det var frågan. Man kan inte förutspå allt!
 Men , nu är tiden här och bara att ta tjuren vid hornen då! Inställd på , att det ska bli bra ,så det så!
   Har tränat för att hålla kondis och muskler i skick så just nu kan jag inte annat.
  Var på tandläkarbesök i veckan. Inga hål eller inflammationer i eller under tänderna.
¨ Varit på fotvård i dag så nu är de i skick också! Har nu intehaft några större problem där men skönt i alla fall.
Och alla blodprov och hjärtfilmer, rtg , är gjorda. Nu återstår endst X-test och sedan kniven!
 Jag ska sedan se hur och när jag kan skriva här. Blir väl när jag kommer hem igen. Den dagen det bekymret. Ännu har jag lite tid på mig.
 FINNS DET LIV FINNS DET HOPP!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar