Summa sidvisningar

måndag 21 januari 2013

Tankar och funderingar

Tankar kommer, tankar går...Lite snurrigt i huvudet just nu. Det känns som om jag ska behöva göra så mycket nu på de här dagarna...och ingenting tycks bli av!
  Hade barnbarn i helgen och det var planerat och det var trevligt! Men , de förde vi hem vid lunch i dag...och sedan hände inget! Tvärt om, föll helt i trötthet när vi kom hem! Sovit på soffan i flera timmar och har inte alls haft det mysigt! Väntar snö eller fukt/dimma ...trots att  Foreca säger sooool! Får väl se inom ett dygn. Figge hade också en attack i kväll, så jag har sällskap .
  Ska i alla fall försöka baka något till frysen .Måste ha något till kaffe de närmaste veckorna. Jag lär inte baka något på ett tag efter den 24 jan. (op-dagen)
  Och kanske lite matbröd också. Som jag godkänner! Min mage tycker inte alls om mjölmat! Får bli andra alternativ att baka av. Kan  ju inte börja ligga här och gasa!
  Ute har det nu varit en köldknäpp. Lördag var det minus 26 i Helsingfors och vi hade minus 1,2. Tydligen inte alltid varmare söderut! Nu har vi ca -6 efter en kall morgon på  -18
 Och inte har vi jättemycket snö heller! Det är som min mor brukar säga: "vi bor på bästa platsaen! "
  Ringde USA /Conn och de hade fått mycket snö för en vecka sedan, igen.
 Nu ska jag avsluta och ta natt.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar