Summa sidvisningar

lördag 1 december 2012

Trevlig Lilla Jul

Det blir inte alltid vad man tänker! Planerade att sätt in lite bilder här nu...men nej! Begränsat lagerutrymme!!! Vill jag ha mera måste jag köpa....buuuu... Att ta bort är heller ingen god ide´... får nöja oss med text under tiden jag funderar ut lösningen. Inte så enkelt när man ska lära sig allt eftersom... och dessutom genom försök och misstag.
  Hur som haver, det var Anders-dagen nyss och den "braskade" alltså "julen slaskar"...Undrar hur det riktigt är med detta?!  Det står ju i Bondepraktikan: Anders braskar Tomas slaskar . Och Tomas är väl den 21/12 ...Vi får väl se och konstatera sedan.
Jag är nu inne på slutrakan av mina studier. Har sista (hoppas jag!!!) examenstillfället nu på tisdag. Måste säga, jag är verkligen orolig för detta! Det har varitr så stressigt och omändrade planer (mitt eget fel!) och allt vad det nu varit. Dessutom helt nya för mig okända bedömare. Levande människor vid verkliga tillfällen som ska tolkas. Har ingen aning hur det ska sluta! Ingen vet hur den andra reagerar på det ena och det andra så man får ta beslut vart efter som det kommer.
  Egentligen vet jag inte vad som oroar mig! Jag är ju i grunden en skapande person och problemlösare - så varför????
  Tror jag ska försöka lägga det på hyllan nu och ta det som det kommer!
  Får väl förlita mig på någon högre makt att hjälpa till! Samt att ni alla tar med mig era aftonböner !
Jag kan inget annat än det jag nu gjort och ska göra...så är det och så förblir det!
----
  Slut gnällt!
Har haft barnbarnen här senaste dygnet. Helt underbart!!!
Vi har pysslat och tovat bland annat. De är duktiga i händerna de små fröknarna. Bilder kan jag inte sätta in  som ni ju vet....
----
  Vi har kallt! -11 grader nu. Vi har bara fått litet snö - syns knappt vitt. Andra ställen runt om har fått mera. Men så blev vi också förskonade från den värsta stormen i går. Hård vind hade vi  - och kall nord-ostvind - men inte storm som de hade längre söderut i landet.
  Kroppen och kroppstermostaten är inte omställd för detta! Trodde jag ska frysa ihjäl när vi var och tände ljus på gravarna i kväll. Speciellt på dit-vägen när vinden låg emot.
  Nu har jag vilat både huvud och rygg efter att barnbarnen farit hem. Känner mig redo för ny dag och nya äventyr !
Trevlig Lilla Jul!
 

1 kommentar: