Summa sidvisningar

torsdag 27 december 2012

Förkyld...

..som jag inte varit på flera år! Tror det är knappt 2 sedan jag hade en bihåleinfl.  och i höstas  i okt. hade jag lite sjukhals. Men annars har jag klarat mig bra från stora flunsor.
  Har nu fått så det räcker för flera år! Slem i bröstet (sitter fast!) så när jag lägger mig i ryggläge knarrar det som en gammal ladudörr för varje andetag.
  Var till HVC i dag. Lung.rtg visade slem-strimmor, bihålorna är inte variga men helt igen svullna, både på kinder och i pannan. Undra på att man inte känner sig i form! Feber har jag inte.
  Har du fått "andningshjälp" av Ventoline Diskus och antibiotica till.
  Ska väl fixa sig - men måste väl ha några dagar på sig, antar jag.
---
  Vi har i dag haft +grader en stund. Men nu i kväll är det -12 igen. Vi fick snö i natt och på förmiddagen också.
  Det är mars-vädret i dag...
---
  Ska och ta mera lab.prov i morgon. Men det är andra orsaker än influ. som de ska tas för.
---
  Tänkte ha gäster på lördagskvällen men det blir inget av. Orkar inte just nu och ingen ska väl behöva utsättas för smittorisken heller!
  På nyårsafton, då ska vi ha gäster! Och då ska jag vara i skick! För då fyller Moffa år - igen!
---
Sätter in latsock-Figge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar