Summa sidvisningar

måndag 5 september 2011

Planera ingenting!

Det sade en gubbe alltid förr. Och så är det ! man tänka att det och det ska jag göra men får väl lov att fälla in ordet"kanske" där emellan : Det kanske jag ska göra.....
  Orsaken till dessa tankar kommer från mina föresatser om denna dagen.
Jag skulle ju baka och jobba i trädgården....Hm..vad blev det då?
 Jo, Moffa  började att såga ner det stora äppelträdet! Följderna blev 5 ämbar äpplen skulle tas vara på. Jag skar klyftor i några påsar och frös in. Dem ska jag ha till pajer senare. Bakade 3 pajer på direkten.
Sedan beredde jag mos av allt det övriga.
  Innan allt detta var gjort var det dags att fixa middagen,  Som blev köttfärs, blomkål, sallad,majonnäs.
Och sist blev det att röra ihop 2 plåtar fröknäckebröd Och de är kvar i ugnen att tork. Nu ska jag läsa , kolla på datorn och gå stavgång.
  Detta får bli slutet på dagens program.
------

Innan jag avslutar så noterar jag att höstsådden nu ska vara avklarad. Annars blir det inga kärnor i den.
Älskar denna bild av Klipper och Patricia !Vilket ömsesidigt förtroende!

 I dag ska vi fira KÄRLEKEN  MELLAN DJUR OCH MÄNNISKOR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar