Summa sidvisningar

torsdag 15 september 2011

Lite vått, lite vått....det gör barnen gott :)

 ...men inte kärringar! De blir sura, tvära och ilskna! Dessutom vill de helst ligga på soffan! Spåkärring!
   De senaste 4 åren har det regnat >100 mm i augusti. I år var det lite över 50 mm. Men, månne det kommer i september i år?! Nu på några dagar i denna vecka har vi fått ca 81,5 mm här:
  ----
  Är totalt ur spår vad det gäller träningar nu. Orkar knappt med mig själv :(   Har inte samma usla värk som jag brukar ha. Men är totalt slut i kropp och knopp och styv som en planka.
  Att jag inte har så mycket värk nu för tiden - har märkt det nu i slutet av sommaren - tillskriver jag min nya LCHF-livsstil. Håller ner  intaget av kolhydrater och håller intaget av omega 3 och 6 i balans med naturlig mat.Dessa föder/göder inflammationer i muskler och leder, bl.a.     Inga problem eller konstigt att leva så - bara man inte gör det till ett problem själv, alltså.
  Jag har alltid varit intresserad av mat och dess innehåll och också skolat mig en del i  det området.
 Så jag tycker att det är rätt enkelt.
-----
Tycker att vi i dag firar att "efter regn kommer solsken" !


2 kommentarer:

  1. Det va ju skönt att du har mindre värk, det där med omega 6 är de nog många som inte reflekterar över :)

    SvaraRadera
  2. Tack för det , Martina! Som upplysning till dem som vet att jag har en dotter som heter Martina: Det här är inte hon! Men en mycket trevlig bekantskap ! Och det tackar jag för!
    Ha det skönt alla "Martina". !

    SvaraRadera