Summa sidvisningar

fredag 17 december 2010

Normalt igen

Så är den stora dagen över! Melissa har fyllt 1 år! Klart att det är stort när ens barnbarn fyller år!
Idag har det varit en Vasa-dag. Sonen var till ögonläkare. Ämnar op närsynthet i slutet på januari. Det blåste fy katten så kallt i staden. På hemväg var det dragsnö och började också komma ner  mera snö. Temperaturen pendlade mellal +1 och - 1 . Just nu är det - 0,5 utanför stugknuten.
Dagen har varit lång i dag. Den allra sista julklappen inhandlades. Och några goda ostar köptes också. I Rewell Center var holländare och sålde ostar man normalt inte hittar i butiker här. Sådant är ju trevligt att hitta.
Sonen och jag lika förtjusta över goda, kryddiga ostar.
Nära på det bästa på hela dagen var att vi var och åt i staden innan vi for hem. Det att få sätta sig ner och äta utan att ha behövt stå själv vid spisen, det njuter jag av! Även om jag är matintresserad och har haft det som yrke att jobba med mat, uppskattar jag att någon gång få sätta mig till färdigt dukat bord.
Andra bullar i morgon.   Ska börja förbereda årets Traditionella Luciafest på Mattsgård. Det tycker jag är kul! Annars har jag väl inte ställt till den. I morgon får ni menyn - kanske....


Bilden visar Prinsess-bilen ,(en lära-gå-bil), och Storasysters docka Ida samt födelsedagsdocka som provsitter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar