Summa sidvisningar

lördag 3 november 2012

Alla Helgons Dag

Vi har varmt ute, 6,3 grader kl 12 i dag. Mulet men inte regn.
  Myggen håller till utanför fönsterrutan.
  Vinterkänsla? Knappast !
Men det har varit varmt den här årstiden förr och sedan blivit smäll-kallt!
 Det blev lite intensivt den här veckan för mig. tre dagar på raken till Vasa eller dess närmaste omgivning.  Tisdagen till Mussor skola två enheter. Den ena  i Roparnäas (?) och den andra i Gamla Vasa. Hade intressant föreläsning av skolans rektor. Hon brinner verkligen för sitt jobb och sina skyddslingar.
   Sedan på onsdagen blev det en kombi.resa. Starta vid 9.tiden med en kompis som sällskap. Vi hade en hel-dag med shopping :)
   Nåja, jag hade ett avbrott med läkarbesök i VCS vid 12-tiden. Men sedan fortsatte vi. En del fynd införskaffades - men mest kompisen som hade behov. Men, inte mindre uppskattade jag att vara sällskapsdam !
  EDen tredje dagen blev till Tikoteket i vasa för lektioner.
---
  Hos läkaren blev det inte det bästa resultatet men ändå det väntade. Alltså, läkaren gjorde exakt vad han ska! Men det väntade men ovälkomna blev att jag kommer att gå igenom en rygg-op till. I början på nytt år. Januari eller mars.....Tar det då! Kan inte börja oja mig för den nu!
   Nu ska jag först försöka ro mina studier i land och sedan fira jul.
  Oroväckande nyheter om YA lästes på dagens Vasabladet. Tänk om jag inte får verkställa mitt examensprov! Hemska tanke! Har inte tid att skjuta på något nu!!!
   Tog en bild av svampar på en gammal stubbe. I går kväll när vi gick för att tända ljus på gravarna.
Naturens underverk!
---
Gårdagens mat blev Hamburgare LCHF
700 gram köttfärs
1 dl fiber flex,
Grädde på fiberflexen
2 ägg
2 msk pofiber
salt, peppar, kryddpeppar och en skvätt olja.
6 biffar stektes i mör
  ---
Serverades med sallad av riven vitkål, riven morot, finhackad lök, (ca ½) blandad med en burk smetana och 2 msk majonnäs. Brödet tog jag inte! Blir för mycket!Sedan bakade jag 4 hamburgarbröd till karlfolket. Och dem hade jag nu inget recept till heller....tog vad jag tyckte bara precis som det andra.....fast jag råkar nu veta vad jag lade i biffar och sallad ;)
---
Nu har vi just ätit de två kvarvarande biffarna och salladen. Dagen är räddad!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar