Summa sidvisningar

söndag 28 oktober 2012

Vinter

 Nu har vi fått lite försmak av vintern. Flera minusgrader och snö. Vi var på shoppingresa till Tuuri i går.Det var ju regelrätt vinterföre hela vägen. Men allt gick bra! Och börsen blev tom....igen!
  Men vi hade en härlig dag med goda vänner! Och det är mera värt än att shoppa!
  I dag ska Finland rösta .Det är kommunalval, ifall någon missat det! Kandidaten utsedd och nu bara att verkställa då.
   Men först måste jag städa! Mitt på söndagen  undrar kanske någon . Men se har man en kisse miss som gör hyss så blir det så! Han tycker att mina blommor ska ha blottade rötter!!! Bort med all jord ur den stora krukan som jag tagit in för vinterförvaring. Växter är en typ av lilja som jag köpte hem från Madeira. Den har speciellt värde för mig för att jag köpte den av en gammal tant längs en levadavandring. En vandring som Moffa och jag genomförde på egenhand. Mycket härlig upplevelse det.
   Så, inte vill jag att Figge misshandlar den så där! Den ska nu väl blomma också i år hoppas jag. Senare nu innan jul....vita, väldoftande blommor som skjuter upp från underjorden - om nu någon jord finns kvar då i krukan ;)
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar