Summa sidvisningar

lördag 6 oktober 2012

En annorlunda dag

  I dag tog jag helt ledigt från de ordinarie studierna. For i stället på Folkhälsans kurs . Folkhälsans Matlusten - Matskola för äldre, ledarutbildning.
  Det var mycket intressant och jag tillsammans med Folkhälsans lokalföreningen i Övermark, planerar att starta liknande kurser för 65+ damer och herrar. Men det blir först i februari 2013. Jag måste först ro i land nuvarande studier på YA. Men sedan...
  God mat fixade vi i alla fall i dag!
Det här blev min portion. Det var ris/havre till men jag valde bort det.Blev jätte mätt ändå! Vi hade fisksoppa som förrätt och blåbärsdrink som efterrätt samt äppelgott med vaniljyoghurt till kaffet.
---
Sedan har vi i Österbotten ett annat problem! Vi drunknar!!!
Regn i flera veckor och ihållande, stora mängder! Åkrarna dränkta, åar och utfall svämmar över. En del har oskördade åkrar som inte går att rädda. Våran bonde har sitt allt bärgat men många ,många har kvar...Att plöja nu är inte att tänka på!
Varning för grund!
I morgon ska jag försöka förfärdiga några uppgifter som är kvar till men II examenstillfälle. Det ska verkställas den 22 oktober. Snälla håll tummarna och be en bön för mig då!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar