Summa sidvisningar

tisdag 13 november 2012

Alltid upplyftande

...när vi får en solskensdag mitt i allt!  Förra fredagen hade vi en soldag, i går tittade den fram på eftermiddagen och i dag hela dagen! Nästan så vi börjar bli bortskämda eller....?
  Hur som haver har sol varit en bristvara det senaste halvåret så fastän den ska lysa varje dag nu fram till jul ska vi inte tacka nej!
  I går var jag duktig! Var först på gymmet och fortsatte sedan med personliga träningsprogrammet. Men det var då! I dag blev det inget av den varan.
  Fixade ihop lite mat som männen i mitt liv skulle ha som middag. For sedan vid 14-tiden till Vasa. Var på ett sjukbesök till VCS först. En fika med en kompis. Till en affär i all hast efter en liten grej. Och sist, men inte minst , till YA och skolbänken närmare 3 timmar.
  Snart är studierna i hamn - hoppas jag! Har nu två närstudietillfällen kvar. Några dagar praktik.Ett examensprov. Och, förhoppningsvis, får jag mitt betyg i januari då. Hinner inte få ut det på 2012 men det gör inget. Huvudsaken att jag får mitt arbete utfört och godkänt! Betyget hinner säkert !
  I januari väntar sedan nya utmaningar och prövningar. Men mera om det senare.
  Vi har nu några dagar haft upprepade besök av sidensvansar i äppelträdet. Trevliga gäster! De har kalasat på äpplen. De var inte direkt lämpliga som människoföda i år. Men kom till nytta på detta sätt i stället.Sidensvansarna var en runda tidigare i höst och då rengjorde de rönnarna i ett huj! Inte ett rönnbär blev kvar!
  Nu för tiden har jag reducerat i mina inomhus blommor. Har endast 5 stant paulior, 7 orccidier  och 4 kaktusar som ovan och en bladkaktus. Nu blommar en orccidé och två till har flera blomstänglar vardera med knopp. Denna kaktus samt två orange och en vit blommar nu! Trevligt att de ger lön för mödan!
Inte för att jag nu mödar mig speciellt med dem! Tror nästan att de mera visar sin tacksamhet och blommar - om jag inte kämpar mig! De kanske rent ut blommar i förskräckelse för att jag annars kanske kastar ut dem?! Vem vet? de har inte sagt något så...
  Denna på bilden är gammal! Från 1980-talet. Alltså närmare 30 år!! Och blommar tacksamt 3 gånger varje år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar