Summa sidvisningar

måndag 9 maj 2011

Vimsig

Gamla kärringar blir vimsig av morsdag :) Det är bevisat nu! Jag glömde alldeles bort att skriva här i går!
  Hade en skön dag  - mest i ensamhet - men det var det jag njöt mest av ! Närmare afton kom barn och barnbarn och det var också en stor njutning. Då hade jag haft dagen på mig att pyssla på i egen takt och lugn o ro.
  Har haft en hektisk tid på sist. Och jag är väl lite konstig, behöver ibland bara få vara och tänka, fundera och  pyssla i egen takt. Jag njöt verkligen i går!
  Intet ont om Moffa, men vi är numera alltid hemma båda två. Kan inte undvikas att man nöter på varandra och det blir slentrian. Därför saknar jag den tid han jobbade heltid och jag deltid. Då hade jag någon dag i veckan ensam hemma. Jag for ogärna ut de dagarna. Ville bara vara , liksom.
   Därför är det välkommet avbrott med så-tider i jordbruket och liknande. Moffa hjälper Mobbin med utearbetet och jag tossar hemma  och servar med mat och dryck. Då är vi alla nöjda!
   Sedan när kvällen kommer är alla nöjda och glada att träffas igen! Att ha runt-bordet-konferens (har inte runt bord ! ) och annat skoj ,t.ex. kaffe och ett glas vin i lusthuset, spela lite kort ibland. Men spelandet blir inte mycket av i bråda tider! Blir mest att diskutera vad som gjorts och vad som ska göras.
  I dag ska  jag gå ut i trädgården. Har ett projekt på gång där...och det är ju varmt och fint väder nu.
   Få se hur det blir när de nu sår i varmt väder. Det heter ju av gammalt : Det du sår i skjortärmar skördar du i pälsärmar. Vi får lägga det bakom örat :)
Ha en fin dag alla!

 


2 kommentarer:

  1. Jag tror vi alla behöver lite ensam-tid. Fast blir det för ofta är det inte så kul,för sällan blir det tungt. Idag har jag fått vara ensam hela dagen och fast det finns en massa som borde göras har jag helt kallt struntat i det och "bara varit". Och så skönt!..att få snossa på och göra det andan faller på :o) Men blir det för många dagar klättrar vi nog på väggarna,vi är ju ändå väldigt sociala av oss ;o)
    H:S

    SvaraRadera
  2. Precis så är det! Men behovet av en dag nu som då borde få uppfyllas. Men absolut inte så ensamt som många tyvärr har det i dagens läge! Nej, hellre ingen dag alls ensam än resten av livet!!!

    SvaraRadera