Summa sidvisningar

fredag 27 maj 2011

Nu är jag trött!

  Trött på all blåst och allt kallt och rått och regn och ...
 Slut klaag, tjelg!
  Ja. visst, vi ska ju jämt  va snälla och glada , vet jag! Men nu säger min kropp rejält ifrån! Den vill inte längre vara med - och inte jag heller! Har värk och är ut slut.
  Tur att det är lördag i morgon. Ska försöka ta mig till kyrkan på en jordfästning men sedan bryter jag inga berg i morgon! Far på kaffe-rep på kvällen ...men det är till mycket goda vänner så där får man vara sig själv. Inte spela teater att man är som en tredje-vinters unghäst :)När man i själva verket är färdig att föras bakom rian :(
  Vad jag skriver? Så som de sade förr!
Ung och vigulant som en 3:e vinters unghäst . De lära var på sitt bästa de!
Föras bakom rian - När en häst blev gammal och utarbetad fördes den bakom rian och fick nådaskottet :(
Fy va hemskt!
 Nä nu tar vi något roligare! T.ex. kollar in en bild av när Manni nystade runt på en gammal tre-hjuling från 1975 :)
Nähä, det där funkar inte i dag :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar