Summa sidvisningar

söndag 15 maj 2011

Strul

  Visst, det regnade visst inte riktigt i 'öppen bok' i dag, men nära på. Och lördagsregnet höll till söndag... och nu lär vi då ska ha det tills onsdag minst... Tror inte jag vill vara med längre!
  En tröst i eländet att det är kallt de här dagarna. Tre före och tre efter den 18 var det ju.... Vi tar det bara vi får varm sommar!
  Har nu inte gjort så mycket i dag. Låg länge till att börja med. sedan styv och eländig satt jag och läste 'blade' och drack ett oräkneligt antal kaffekoppar. Till tröst i kaffe-träsket läste jag då att minst 5 koppar kaffe per dag skyddar bra mot agresiv bröstcancersort. Alltid något :)
  Det går många värkpiller sådana här dagar, tyvärr. Men måste ha något för att överhuvudtaget kunna röra mig. Vi for ut till Vasa en runda som tröst i eländet. Hittade lite småsaker,lite matvaror, trädgårdsjord (kör det från staden ut till bond-vichan!!!)  , och sedan var vi och åt oxbiff med roccola och rostade rotsaker. Det var ok.
  Dagen i sig har varit helt ok. Bakade lite LCHF-hamburgerbröd i kväll.

BRÖD /LCHF
6 ägg ,delade i gulor och vitor
½tsk salt
1 msk fiberhusk
200 gr naturell Philadephiaost el motsv.färskost
½ tsk bakpulver
6 msk krossat linfrö

Tillägg: Välj vad du vill t.ex sesamfrö,flingsalt,rosmarin,oregano,vitlökspulver,vallmo,anis,dillfrö,malda brödkryddor....

Vispa vitorna jätte-hårda.
Vispa gulorna tills de blir ljust gula och riktigt fluffig.
Tillsätt osten,fiberhusk och salt i gulorna och vispa slätt.
Vänd försiktigt i hop vitorna i gul-smeten.
Tillsätt linfrö och bakpulver.
Låt smeten vila ca 10 min så att fiberhusk hinner svälla ordentligt.
Klicka ut 8  hamburgerbröd på plåt. ( jag lagade det till 12,blev stora ändå)
Strö ev.på något från 'tillägg'.
Grädda i 200 grader ca 15 min el tills de blivit gyllenbruna.

Passar att göra hamburgare av eller äta som smörgås eller.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar