Summa sidvisningar

onsdag 5 september 2012

Skolpilten

Det är just vad jag varit i dag - alltså skolpilt!
For rätt tidigt för att gå på stan i Vasa först. Vända prislappar och sådant som bara kvins ser förnöjsamt , alltså. Visst följer lite smått och gott med, det ska inte förnekas.Men tror faktiskt inte att det gick mera än 84,80 € ! Och då var det också kaffe och lite ätbart med. Så riktigt farligt var det inte!
  I skolan gick det väl hyfsat. Men jag tror att det nu är praktik som ska till för att alla bitar ska ramla på plats. Och jag har en hel del att skriva hemma....mitt författarskap sätts på prov , alltså...
  Så skriver jag inte så mycket här får ni ha lite överseende med kärringen ! Bara jag nu ror studierna i land ska det väl lugna ner sig...hoppas jag.
 Skördearbetet är i full gång,ja. Men alltför ofta regndagar. Så utdraget blir det. Ändå har väl de här "gubbarna" litet in på andra hälften klart nu. Men torkningstiderna är onödigt lång och detta gör i sin tur att det blir brist på vagnar ...de blir ju att stå och vänta ideligen på byte i torken.
   Men bäst att vara lugn,sköta marktjänsten och inte fråga så mycket. "Gubbar" som jobbar under stress tål inga onödiga frågor - kärringar ska va tyst och och förstå allt själva :D))
  Nå ,så farligt är det nu inte! Men något lär man sig med åren - när man ska tala eller vara tyst, menar jag. Då går allt som bäst!
 I morgon blir det besök hos fysioterapeuten och sedan får vi väl se vad man får för ljusblåa ideér där.
  "" Det blir nog bra" , sa prostinnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar