Summa sidvisningar

fredag 14 september 2012

Så kom dagen

  Den dag när det sista tröskades för i år! Det var i går det!
Vilken tur för i dag både stormar och regnar det.
  Mina vana trogen - kroppen bestämmer - är jag inte i bästa form med det här vädret. Bara att 'ligga lågt' och invänta bättre tider nu. Ingen kan ju påverka vädret i alla fall.
  Jag har en hel del skolarbeten att göra i höst. Det tar mycket tid och funderande samt en del praktiktillfällen samt närstudier. Men jag beklagar mig inte! Tvärt om, jag gillar läget! Tycker att det är sjukt intressant dessutom!
  I dag kommer "Efterrätten" hit för ett dygn framåt. Det blir ju ett välbehövligt avbrott. Och i morgon far då Manni och momma till simlekskolan respektive vattenlöpning med flytbälte. Också något att se fram emot.
  Nu ska det också behövas lite extra arbetsinsats i trädgården inför vinter. Men tillika med gräver 'bergsvärmegubbarna' på där så det känns nu lite si-så-där med det just nu.  Men de ska väl inte bo där i evigheter heller! Tids nog...
  Bonden har ännu torkningsjobb kvar. Och sedan ska skördetröskan tvättas och fixas så att den är i skick till ny säsong.  Och sedan blir det väl höstsprutning av kvickrot, plöjning och annat höstarbete på jordbruket.
  Själv gör jag nu inte så mycket åt detta arbete  - utom servar med mat och kaffe. Det hör liksom till bonusarna på en bondgård!

 Katten så spännande!

En skördetröska på åkern!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar