Summa sidvisningar

lördag 21 april 2012

Som 'gubben ur lådan'....

....kom de och lika hastigt försvann de vid 19.30 tiden! "Efterrätten", alltså !
Det har varit en tung dag i dag. Vid 15 -tiden tänkte jag att jag klarar inte denna dagen!  Men se , det gjorde jag! Skam den som ger sig!
   Stekte plättar till barnen och sedan hade vi stekt fläsk till middagen. Förstås hade vi lite annat med ;)
Det blåser kallt som jag vet inte vad! Mulet och grått hela dagen och antagligen blir det mera regn i morgon.
 I Härjedalen , Sverige, sägs enligt bondepraktikan följande:Som vädret är Albertina-dagen, i morgon, är det 7 veckor framåt.
Herre min jee! Då är det redan 3 juni! Hoppas det inte stämmer!
  Hörde av att de i strandbyarna här nu börjat lägga ut nät för att fiska. Även om is ännu ligger kvar längs stränderna i vikarna.
  Sjöfåglar har vi också uppe till lands nu.
Förr sades det att de kom till lands när de väntade regn. Men nu stämmer inte det längre. För vi har egentligen mera av trutar & Co till lands nu än i skärgården. Detta för att det har varit enklare för dem att hitta föda runt pälsfarmerna än i havet.
  Men nu har tiderna förändrats och många bygger nu slutna hallar för sina pälsfarmer och överhuvudtaget är det en helt annan ordning nu runt öppna farmer samt olika skydd för objudna gäster.
Den här var i alla fall på besök hos oss i går. De var 2 men den ena blev skrämd av kameran.
Såg en vitsvanshjort som "flög" över vägen framför bilen på torsdagsmorgonen vid 06.20 tiden.Den hann jag inte ta bild på!

2 kommentarer:

  1. Vissa dagar vill aldrig ta slut och andra går alldeles för snabbt...Just nu går alla dagar för snabbt här då vi försöker få butiken klar i tid.
    Lycka till i utlottningen!

    Nicole

    SvaraRadera