Summa sidvisningar

fredag 23 mars 2012

Våffel-dagen

  Våffel-dagen är på "Maria bebådelsedagen" Söndagen närmast den 24/3. Jag håller på traditionerna och ska fira den. Dock redan på lördag för då är barnbarnen här. Och dem vill jag så klart lära lite gamla vanor också!
   Numera gör jag detta recept:

LCHF- Våfflor 7-8 st
4ägg
1 dl mjölk
2 msk fiberhusk
50 gram smör
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
Lite vaniljpulver
   ----
Vispa ihop alla ingredienser och låt stå och svälla en stund. Lägg inte för mycket smet på en gång - de växer!
  Grädda våfflorna och servera sedan med vad du tycker om. Jag bjuder på vispgrädde och jordgubbar eller hallon.
-----
 Vi har haft en förhållandevis varm dag i dag. + 8 grader har jag noterat.
Startade med litet regn fortsatte med mulet som följdes av solsken och avslutas nu med hårda vindar!
 Det är vår!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar