Summa sidvisningar

lördag 25 februari 2012

Ja ha, vad trodde ni då?

  Råskväder så klart! Men i dag ska jag inte gnälla! Jag har ju tak över huvud och får själv styra min dag , så varför klaga?!
 Jag håller på med mina studier. Har ett första examenstillfälle ( ett av tre) i april. Det ska vara klart förberett tills den 9 mars.  Har nu en tid formulerat, mediterat och fixat idéer i huvudet. Skrivit lite luntlappar  att stöda minnet med tills jag ska lägga allt på prent , så att säga.
  Nå , nu har jag det snart klart! Ska fixa min studie-mapp nu så.....
Känns faktiskt skönt! Men jag kommer också att sakna det sedan när det är klart.
  Nästan så att jag log för mig själv när jag vaknade i dag. Första tanken var något jag ska komplettera med i mitt skriveri. Men  det tycker jag är OK. Brukar ju säga att man ska sova på saken! Och det är just det jag gjort! Gamla råd är kloka!
  Ämnet gilla jag för jag har i mååååånga år varit intresserad av ämnet 'tolkning' . Fuskat i arbete med lite teckenspråk så äntligen fick jag chansen att utveckla mig i området! Även om detta inte är direkt teckenspråk men tecken som stöd används i det här också. Dessutom kan det vara Bliss, bilder och bildserier, olika dataprogram, pektolkning....ja nästan hur mycket som helst!
  "Det blir nog bra", sa konsul Brun.
----
  Utan mat lär det inte fungera i alla fall. Så nu ska jag fixa en pizza till gubben och jag.
Ha en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar