Summa sidvisningar

måndag 18 juli 2011

Ännu en söndag

Så har då lagts ännu en söndag i raden av de förra. Rätt fint väder har det varit. Varmt tillika som svalt. Är detta möjlig kombination ? Tjaa... beror på hur man tyder och upplever detta som kallas väder.
  Det är liksom något isande kallt i vinden som stör min sommarvärme! Vinden borde vända och komma från öster. Då är den ljum och varm som bomull.   Den vill jag ha - nu!
  Har annars tagit det lugnt i dag.Gjorde en sväng via Loppis/Yttermark. Till min förvåning hittade jag 5 par kaffekoppar + 5 extra fat att inhandla. Samtliga koppar+fat betingade ett pris på 6€. Jag har tidigare 6 par av dem. De har vi ärft efter min svärmor. Tack för det! 
  Jag råkar dessutom veta om att ovannämnda koppar kostade 25 mark per par när hon köpte dem .Hennes inkomster var väl inte så stora då någon gång på 1980-talet. Så hon köpte ett par åt gången tills hon hade ihop 6 par. Vet en annan dam som gjorde på samma sätt och med samma koppar. För de var ovanligt dyra den tiden.
Samma ros inne i koppen som utanpå.

De är av tysk tillverkning och heter Sylvia

   Dessutom köpte jag en sagobok till Manni och Lissa.
      Idag inleds de så kallade "hunddagarna" . De varar t.o.m den 20:e augusti. Det ska vara årets hetaste period. Detta återstår att se. Vi har ju haft väldigt varmt i perioder nu tidigare i sommar med temperaturer runt 30-strecket. Men inte så långa perioder som en månad. Kanske medel.temp. för denna period slår det tidigare.
  Vi kollar den 20 augusti.
Dessutom börjar "kvinnfolk-veckan" nu. Den inleds i morgon med herremannen Fredrik. Oj , det är i dag! Tiden går. Sedan följs Fredrik av hela långa raden av damer, Vanligen har de här damerna lite svårt att hålla tätt! En regnskur lite nu som då präglar ofta denna vecka.
   Vi kollar läget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar