Summa sidvisningar

onsdag 20 juni 2012

Ugnspannkaka LCHF (rulle)

Hittade det här i mina anteckningar. Vet inte varifrån det kommit. Inte riktigt som originalet ---lite efter eget huvud :)
Ugnspannkaka ca 4 portioner (?)
250 gram kesella eller creme friche
1,2 dl vispgrädde
2 tsk fiber husk
2 krm salt
2 krm bakpulver.
(vanilj 2 krm om fyllningen inte är
salt)
Sätt i ugnsform och grädda. Ska vara tunt så den går att rulla sedan. kanske 225 grader ca 15 minuter.
Fräs bacon-bitar/strimlor , en ask champinjoner, 1 lök ett par hackade tomater. Fyll pannkakan och rulla ihop som en rulltårta. Strö på en fet riven ost och gratinera i ugnen 225 gr ca 10 min. Tills den fått lite färg…. Servera med blandad sallad ….

3 kommentarer:

  1. Hm...har kollat upp det men det är inga ägg... måste prova laga den igen så jag får se. Hörs när jag testat , i fall att jag glömt äggen...

    SvaraRadera
  2. Jag hittade receptet och där står 4 ÄGG ! Gjorde den som ovan för att testa. Den blev god men lite lös...

    SvaraRadera