Summa sidvisningar

torsdag 17 maj 2012

Flygardagen

Eller "Kristihimmelsfärd" om man så vill!
Det är regnigt men inte sååå kallt, +14 ...
I dag fick jag inspiration, fråga mig inte varifrån!
Fixade i hop 3 smörgåstårtor på raken!
Bakade bröd till den vi ska ha själva och de andra två fick nöja sig med köpta , lite grövre formböd.
Det är paus med jordbruket nu. Regn-paus vill säga. Inte på hel aveckan från onsdag i förra veckan , har de kunnat göra något. Regn,m regn...och vatten som stått på färdigt sådda åkrar.
Men, kanske i morgon...hoppas att det nu håller i sig efter dagens regn och blir torrare och varmare.
Gräset ska väl också klippas före söndagen . Växer fort nu med fukt och lite varmare väder.
Nu ska jag ta ett soff-pass och fira helgen! Sedan ska jag försöka ta mig ut på en stavgångslänk. Ser ut att bli mindre regn nu ....


1 kommentar: